Renginiai Lietuvoje | Autoritmu.lt
autoritmu.lt

Miesto iššūkiai automobilio varikliui: kaip apsisaugoti?

Ar vairavimas mieste gali tapti dideliu iššūkiu vidaus degimo varikliui? Tikrai taip. Nuolatinės spūstys, palyginti trumpi maršrutai, start-stop sistemos naudojimas, vis didėjanti galia vienam litrui ir mažėjantis variklio darbinis tūris – tokios sąlygos šiuolaikiniams automobiliams itin nepalankios.

Ekspertai pranešime žiniasklaidai dalijasi, kokias rizikas varikliui kelia nuolatinis važinėjimas mieste ir kaip jas valdyti? Mieste variklis dėvisi greičiau Vis daugiau automobilių gamintojų atvirai pripažįsta, kad nebegamina variklių, galinčių nuvažiuoti milijoną kilometrų. Oficialiose eksploatavimo trukmės deklaracijose vis dažniau pamatysime – 300 000 kilometrų.

Ne paslaptis, jog didžioji dalis vairuotojų automobiliu įveikia ne pačius didžiausius atstumus. Važinėjant mieste jie itin trumpi, tad variklis nepasiekia reikiamos darbinės temperatūros ir susidėvi greičiau nei važiuojant ilgesnį maršrutą. „Vairuojant mieste greitis dažniausiai ribojamas iki 50 km/val., nuolat tenka dinamiškai įsilieti į eismą, sustoti prie šviesoforų ar pėsčiųjų perėjų. Tokio veikimo metu variklis sunaudoja daugiau degalų, o tai reiškia ir daugiau degimo produktų alyvoje – daugiau teršalų. Tokiomis sąlygomis į variklio alyvą gali patekti ne tik degalų.

Trumpoms kelionėms naudojamų automobilių varikliuose kaupiasi drėgmė – tai ypatingai svarbu hibridams: kondensatas, ištirpęs alyvoje, cirkuliuoja variklyje, pradėdamas arba sustiprindamas korozijos procesus. Dėl šios priežasties, važinėjantiems mieste alyvą reikėtų keisti dažniau nei važiuojant ilgesniais atstumais“, – pataria Vilniaus autoserviso automechanikas Pranas Mitkus. Miesto rizika – suodžiai Kita problema – miestuose dominuojantys mažėjantys benzininiai varikliai išskiria suodžius, kartais net nemažus jų kiekius. Taip yra dėl to, kad esant milžiniškai mažo tiesioginio įpurškimo variklio apkrovai degalai ir oras nesusimaišo idealiai, o cilindruose atsiranda degalų pertekliaus zonos. Ir būtent iš jų degimo procese susidaro suodžiai.

Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/auto/patarimai/miesto-issukiai-automobilio-varikliui-kaip-apsisaugoti-120023085