Renginiai Lietuvoje | Autoritmu.lt
autoritmu.lt

Papasakojo, kaip atrodys 2025 metų Dakaro ralis: laukia naujovės ir iššūkiai

Šeštadienio vakarą, 2025-ųjų Dakaro ralio prezentacijos metu buvo parodytas preliminarus lenktynių maršrutas bei pakoreguoti varžybų principai. Saudo Arabijoje vyksiantis Dakaro ralis prasidės sausio 3 dieną Bišos mieste ir baigsis sausio 17 dieną Šubaitoje – dviejose vietose, gerai pažįstamose ralio dalyviams, skelbiama pranešime žiniasklaidai. Prezentacijos metu Dakaro ralio direktorius Davidas Castera pranešė, kad Dakaras liks Saudo Arabijoje ir pasižymės keletu svarbių iššūkių. Vienas iš ryškiausių pokyčių – skirtingi maršrutai automobiliams, sunkvežimiams ir motociklams penkias lenktynių dienas. Dėl to organizatoriai turėjo sukurti daugiau trasų nei įprastai.

D. Castera paaiškino, kad dėl skirtingų maršrutų Dakaro dalyvių lauks trys pasikeitimai.

Tai padės mėgėjams, nes anksčiau jie, dėl anksti Saudo Arabiją pasiekiančios tamsos važiuodavo naktį, o dabar to daryti neteks. Tačiau, tai lenktynių nepalengvins automobilių šturmanams, kuriems teks daugiau naviguoti, nes motociklai nepaliks rėžių.

D. Castera pamini, kad taip siekiama saugumo: motociklininkai išvengs dulkių bei tarpusavio lenkimų su automobiliais. 2025 metų Dakaro ralio ypatybės Lenktynės prasidės prologu ir žiediniu greičio ruožu, kuris startuos ir baigsis Bišos bivake, o 10, 11 ir 12 etapai vyks tuščiausioje vietoje planetoje – pavojingajame „Empty Quarter“. Ten dalyvių lauks greičio ruožai, kurių ilgis viršys 350 kilometrų, taip pat garsusis 48 valandų bei maratono greičio ruožai.

D. Castera teigia, kad ralis bus toks pat, kaip praėjusiais metais, tačiau pasikeitimų tikrai bus: paskutinis 12 etapas baigsis masiniu startu, primenančiu senuosius Dakaro laikus.

Organizatoriai taip pat tęs 2024 metais pradėtą „Dakar Future Mission 1000“ programą, kurios metu kiekvieno etapo 100 kilometrų atkarpoje galės dalyvauti visos naujosiomis technologijomis aprūpintos transporto priemonės, pavyzdžiui, elektriniai ar vandeniliniai automobiliai.

„TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ komandos pilotas Benediktas Vanagas pasidalino, ką sužinojo Dakaro prezentacijos metu: „Reziumė: Dakaras lieka Saudo Arabijoje, bet tai yra tikrai didelė valstybė, galinti pasiūlyti visus iššūkius, reikalingus Dakarui. Organizatoriai žadėjo daugiau smėlio ir kopų. Kritiškai žiūrėčiau į šį jų pažadą, nes tai girdime visą laiką, kai esame Saudo Arabijoje. Laikas parodys. Faktas, kad lenktynių organizatoriai daug dėmesio skiria, kad Dakaras būtų įsimintinas: tai ir maratoniniai greičio ruožai, skirtinga geografija bei skirtingoms dalyvių kategorijoms – skirtingos trasos“, – sako tryliktą kartą startuoti Dakaro lenktynėse besiruošiantis pilotas.

Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/auto/automobiliu-sportas/papasakojo-kaip-atrodys-2025-metu-dakaro-ralis-laukia-naujoves-ir-issukiai-120016167